7 tipů na skvělé řízení vztahů se zákazníky

Již od středověku obchodníci a řemeslníci věděli, že tajemství úspěšného podnikání spočívá v navazování a udržování dobrých vztahů se zákazníky. Až do druhé poloviny dvacátého století se nosily veškeré informace v hlavě, ale dnes je promyšlený CRM systém naprostou nezbytností. V tomto článku se dozvíte, jak tento nástroj využít na maximum. 

Již od středověku obchodníci a řemeslníci věděli, že tajemství úspěšného podnikání spočívá v navazování a udržování dobrých vztahů se zákazníky. Až do druhé poloviny dvacátého  století nosili se nosily veškeré informace v hlavě, ale dnes je promyšlený CRM systém naprostou nezbytností. V tomto článku se dozvíte, jak tento nástroj využít na maximum. 

1. Analyzujte 

Je to jako v životě. Abyste navázali kvalitní a trvalý vztah, musíte se nejprve s člověkem dobře poznat. Vztahový marketing dnes vládne i podnikání, proto je pro vyhodnocení potřeb zákazníků velmi důležitá důkladná analýza jejich chování. Dobrý customer relationship management systém a jeho nástroje vám pomohou získat všechny informace, které budete potřebovat. Získáte nejen údaje o chování zákazníka u vás na webu, ale i mimo něj, například o jeho aktivitě na sociálních sítích (jaké stránky navštěvuje, jaké reklamy se mu líbí, jak interaguje s vaší stránkou, atp). 

2.Segmentujte 

Segmentace cílových skupin vám umožní zaměřit se na zákazníky, které chcete získat. Stejně tak se jistě bude hodit funkce správy kontaktů, která umí rozdělit klientelu do různých skupin pro efektivní marketingovou komunikaci. Díky nástrojům pro řízení vztahů se zákazníky budete vědět, s kým se vyplatí komunikovat telefonicky, e-mailem či prostřednictvím sociálních sítí. 

3. Buďte osobní 

Pro budování dobrého jména firmy nikdy nepodceňujte hodnotu mezilidské komunikace. 

Místo v zákazníkově srdci si získáte, bude-li se cítit opečovávaný a výjimečný. K získání loajálního klienta, který bude vaši společnost doporučovat lidem ve svém okolí, vám pomůže personalizace komunikace. Ať už se jedná o prodej či zákaznickou podporu, vždy se snažte vyjít vstříc konkrétním potřebám daného zákazníka. 

4. Mějte tah na branku 

Jinými slovy optimalizujte. Aby vaše reklamní a marketingové kampaně byly efektivní, je potřeba zacílit na relevantní publikum. Za pomoci inteligentního vyhledávacího nástroje využijete získané informace z různých kanálů, můžete sledovat všechny akce a konverze v reálném čase a zefektivnit tak svůj byznys. 

5. Automatizujte 

Automatizace je pro firmu výhodná zejména díky ušetřenému času a šetříte-li čas, šetříte i peníze. Nemusíte se bát, že automatizace v řízení vztahu se zákazníky ubere klientovi na pocitu výjimečnosti. Nemusí se totiž jednat pouze o automatizaci v prodeji či zákaznické péči. Kvalitní CRM systém vám například díky provázání smluv a faktur umožní jednoduché generování faktur a jejich následné posílání zákazníkům. Dále vám automatizace může pomoci také při správě dalších dokumentů, leadů či e-mailových kampaní. Vše budete mít přehledně na jednom místě. 

6. Organizujte a plánujte 

Díky customer relationship management softwaru budete mít vše na jednom místě. Databáze kontaktů, dokumentů, analýz a mnoha dalších dat zajistí pořádek. CRM systém se postará také o kalendář a pohlídá dodržování termínů. Lépe si zorganizujete čas a budete mít o všem přehled. Vaše firma tak bude fungovat jako dobře namazaný stroj. 

7. Sdílejte 

A to napříč celou firmou. Nástroje pro sdílení kalendáře, kontaktních údajů, analýz, historie obchodních vztahů či probíhajících objednávek napříč celým týmem zjednoduší organizaci schůzek, tvorbu marketingové strategie, přípravu na budoucí obchodní jednání i řešení potenciálních problémů. Aktivní CRM řízení vztahů se zákazníky neznamená pouze externí komunikaci s klienty. Informovanost a komunikace mezi kolegy je alfou a omegou pro dobře fungující byznys. 

Ten pravý pro vás 

Najít CRM nástroj, který bude vyhovovat konkrétním potřebám vašeho podnikání usnadní 

život nejen vám, vašim zaměstnancům, ale i klientům, není snadné a chvíli to trvá. SugarCRM si můžete vyzkoušet nejprve zdarma, a až potom se rozhodnout, zda chcete v jeho používání pokračovat. 

 

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Zjistěte jak pomůže SugarCRM vašemu podnikání
Partner pro Váš byznys
Světová špička mezi CRM
Možnost integrace
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Vaše zpráva
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Vaše data jsou chráněna