Jedním z odvětví, které by AI technologie mohla ovlivnit nejvíce, je právě moderní marketing, který je založený na porozumění potřebám a preferencím zákazníků a schopnosti efektivně jednat na základě těchto poznatků v reálném čase.
S exponenciálně rostoucím počtem zákaznických dat, které jsme díky nejmodernějším technologiím schopni získávat, vyvstává tlak na jejich rychlé, a především efektivní zpracování. K tomu většina společností používá systémy CRM (Customer Relationship Management), což jsou mimo jiné nástroje pro agregaci zákaznických dat, které umožňují podnikům lépe shromažďovat, ukládat, spravovat a centralizovat interakce.
Neustále se zrychlující tep doby však volá po stále efektivnějších řešeních. Odpovědí na jejich potřeby by se mohla stát spojení AI (Artificial Intelligence) a CRM systémů.
Jedním z odvětví, které by AI technologie mohla ovlivnit nejvíce je právě moderní marketing, který je založený na porozumění potřebám a preferencím zákazníků a schopnosti efektivně jednat na základě těchto poznatků v reálném čase.
AI marketing využívá technologie umělé inteligence k automatizaci procesu rozhodování na základě předchozího sběru a zpracování dat. Nástroje AI využívají informace o předchozích obchodních interakcích k tomu, aby zrychlily a zefektivnily prodejní proces.
Základem moderního marketingu je odhalení, a především uspokojení potřeb či tužeb zákazníka dříve, než si jich je zákazník sám vědom. Jedním z nejdůležitějších nástrojů CRM se tak stává schopnost predikace nákupů. Spojením umělé inteligence a CRM dosáhnete rychlejších a přesnějších odhadů zakládajících se na analýze předchozích integrací. AI je schopná odhalit vzory v zákazníkově chování, a tím ještě lépe předvídat jeho budoucí potřeby.
Jednou z předností AI technologie je také lepší zacílení reklamy na jednotlivce, nebo malé skupiny. Nástroje umělé inteligence slouží k přesnější profilaci zákazníka, důsledkem čehož je společnost schopná upravit nabídky či služby tak, aby více vyhovovaly potřebám jednotlivých zákazníků. Cílem každého marketingového týmu je maximální efektivita, k té může vést i způsobilost AI ve vhodný čas rozesílat zákazníkům nabídky „na míru“.
Noví zákazníci nejsou jedinou zájmovou skupinou, o kterou je potřeba dbát. Společnost Garner zveřejnila informaci, že až 65 % zakázek pochází od stálých zákazníků. Udržet si přízeň dlouhodobých zákazníků je tak jedním z nejdůležitějších cílů každé firmy. AI CRM dokáže poskytnout společnosti prognózu jejich chování a záměrů. Jinými slovy je umělá inteligence schopna analyzovat důvody, vedoucí kupujícího k přechodu ke konkurenci, a tím poskytují společnostem možnost podniknout konkrétní kroky k nápravě.
Ani velký objem dat neznamená vždy úspěšnou analýzu, pokud samotná data obsahují nesrovnalosti. Průzkumy ukazují, že až 91 % dat je neúplných. Zároveň až 87 % uživatelů má problém s používáním CRM nástrojů, konkrétně právě se zadáváním dat.
Systémy AI CRM však elegantně řeší oba problémy. Nejen že umělá inteligence tuto práci převezme, a tím umožní zaměstnancům věnovat se důležitějším úkolům, ale navíc je zpracování dat oproštěno od lidských chyb.
V dnešní době, kdy je rychlost zásadní, je integrace AI s CRM jedinou nevyhnutelnou cestou k obchodnímu úspěchu. Přesto se některé společnosti stále zdráhají. Na vině může být jednak otázka etiky, jednak pořizovací cena. Tady vyvstává otázka – Kolik jste ochotni zaplatit za budoucnost?
Hledáte vhodný CRM systém pro své podnikání? Domluvte si konzultaci, kde vám pomůžeme nalézt řešení, které vám pomůže k navýšení obchodů a získání nových zákazníků.