Už při výběru CRM je dobré brát v potaz jeho možnosti ohledně integrace s jinými podnikovými systémy. Čím větší možnosti propojení, tím větší přehled a efektivita. Proto pokud chcete možnosti CRM využívat naplno, myslete i na jeho integraci. Proč?
Zvláště pokud jste malou či střední firmou, stará se o váš marketing, projektový management a obchod pravděpodobně jen pár lidí. Pokud mají na starosti více oblastí zároveň, může pro ně být neustálé přepínání mezi různými systémy nepohodlné a zdržující. Elegantním řešením je integrace různých nástrojů do jednoho systému.
CRM systémy umožňují shromažďovat, ukládat a organizovat zákaznická data, a to zcela automaticky. Automatizace zefektivňuje nejen zákaznickou, ale i obchodnickou zkušenost.
Svého plného potenciálu však CRM dosahuje, až když je propojen i s jinými aplikacemi nebo softwarem. Při integraci propojujete firemní zákaznická data se systémy třetích stran. Ty nemusí s CRM nijak souviset, ale data, která poskytují, mohou zlepšit fungování CRM. Nebo naopak data z CRM mohou vylepšit je samotné.
Tip: Pokud nevíte, jak může CRM pomoci vašemu podnikání, podívejte se na jeho největší výhody.
Integrace bude v každém podniku odlišná. Některým pro její provedení stačí pouze propojení s firemním webem. Jiné musí CRM integrovat s řadou dalších systémů, které jsou mnohdy stejně složité, či dokonce složitější, například ERP. Většina z nich však vyžaduje propojení přes API (aplikační programovací rozhraní). To k integraci používáme i my.
Integrovat lze s CRM celou plejádu nástrojů a aplikací. Níže zmíníme ty nejčastější.
Obchoďáci či markeťáci stráví prací s e-mailem velkou část svého dne. Ať už se jedná o komunikaci s kolegy, odpovídání na dotazy zákazníků nebo jednání s obchodními partnery. Díky propojení e-mailu s CRM máte k dispozici na jednom místě databázi klientů, firemní úkoly, poptávky a další.
Vždy máte přehled o klíčových úkolech a sjednaných schůzkách. Pomocí obousměrné integrace kalendáře s vaším CRM snadno vytváříte oznámení o schůzce nebo odesíláte pozvánky hostům. K dispozici je samozřejmě celá řada dalších funkcionalit.
Tyto integrace propojují vaše CRM s různými aplikacemi a rozšiřují tím možnosti systému. Můžete tak vytvořit vlastní integrace pro usnadnění konkrétních úkolů a vytvořit automatizované pracovní postupy.
V SugarCRM například používáme přímý konektor na LinkedIn. Existují ale rovněž i na Facebook, Instagram a jiné sociální sítě.
Integrace účetnictví je jednou z nejpoptávanějších a často patří při hledání nového CRM mezi „must-have” funkce. Není divu, firmě totiž poskytuje neocenitelné benefity. Díky tomuto propojení nemusíte žádné dokumenty přepisovat či posílat a ani nehrozí, že se vám nějaké faktury ztratí. Synchronizace objednávek a faktur mimo jiné poskytuje přehled o stavu naskladněných zásob a aktuální ceny. To umožňuje snadnou tvorbu nabídek.
Pomocí výše zmíněných konektorů propojíte firemní účty s CRM a získáte tak přehled o vašich sledujících. Víte, jaký obsah sdílejí a co je baví. Podle toho můžete následně efektivně cílit marketingové kampaně. Propojení vám samozřejmě také pomůže se zveřejňováním příspěvků.
Pomocí integrování chatovacích aplikací, jako je například Slack, zlepšíte týmovou komunikaci, aniž byste museli přepínat mezi jednotlivými okny. Připojit můžete rovněž různé aplikace umožňující hovory a videohovory. Ty jsou vzhledem k pandemii v současnosti velmi populární, protože usnadňují práci z domova.
Zjistěte více o svých potenciálních zákaznících a kontaktech prostřednictvím vlastních formulářů a průzkumů pomocí nástrojů jako Survey Monkey nebo Typeform. Veškeré údaje o potenciálních zákaznících, které obdržíte prostřednictvím formulářů, lze synchronizovat s kontaktními údaji ve vašem CRM, abyste je mohli později snadno analyzovat a využít při prodeji.
Tip: Podívejte se, na co si dát pozor při vkládání dat do CRM.
Pro obchodní zástupce je užitečná integrace CRM s platformou online nákupního košíku vašeho e-shopu. Díky tomu lépe porozumíte svým zákazníkům. Pokud vaše společnost k prodeji produktů používá například Shopify, integrace platformy s vaším CRM může automaticky synchronizovat produkty, kontakty i objednávky. Vždy tak budete mít přístup ke všem důležitým informacím o nakupujících.
CRM je mocný nástroj, který v integraci s jinými systémy či aplikacemi usnadňuje zaměstnancům práci, a přitom jim pomáhá dosahovat skvělých výsledků.
V Algotechu implementujeme nejflexibilnější CRM systém na trhu – SugarCRM. Jeho integrace s jinými systémy, nástroji, platformami a aplikacemi je pro nás hračka. Neváhejte a kontaktujte nás.