Hledáte pro svoji firmu ideální CRM? Připravujeme pro Vás průvodce Vašimi možnostmi!
CRM systémy mají jeden hlavní účel: usnadnit a zefektivnit Vaši práci. Který z nepřeberného množství CRM nástrojů si ale vybrat? Srovnali jsme pro Vás nejlepší aplikace z různých kategorií. Bude Vám jako CRM stačit Excel? Který systém je nejlepší pro řízení prodejů? A v čem je SugarCRM lepší než populární SalesForce?
CRM systém slouží k uspořádání a správě dat. Proto by měl samozřejmě umožňovat přehlednou a rychlou práci s údaji jakéhokoli druhu. Měl by být intuitivní, abyste ho mohli bez starostí předat každému nováčkovi, a měl by pomáhat s řízením obchodu a prodejů. Spoustu času Vám navíc ušetří, pokud CRM systém zvládne automatizaci procesů.
Zajímá vás, co dalšího by měl dobrý CRM systém umět? Přečtěte si náš článek 7 nástrojů, bez kterých se Vaše CRM neobejde.
Prvním řešením, po kterém sáhne kdokoli, kdo potřebuje rychle vytvořit tabulku s kontakty, je Excel. A není divu: Excel je jednoduchý, nenákladný a celkem flexibilní. Problém ale nastane ve chvíli, kdy se Vaše podnikání rozroste a Vy potřebujete přehledně zorganizovat desítky, nebo dokonce stovky kontaktů. V ten moment zjistíte, že ručně zadávat všechna data Vám zabírá polovinu dne. Nemluvě o následné práci s nimi, která postrádá jakékoli standardní funkce CRM systémů.
Abyste si nastavili účinný systém včetně filtrací a funkcí pro všemožné výpočty, neobejdete se bez opravdu pokročilých znalostí Excelu. Následně narazíte na další problém: Excel nemůžete propojit s dalšími nástroji, které používáte. A tak budete používat několik různých aplikací a neustále mezi nimi přepínat.
Raynet je jednoduchý český CRM systém, který Vám pomůže se základní agendou: správou kontaktů, tvorbou reportů a kalendářem. Soustředí se především na to, aby Vám uvolnil ruce od rutinních činností. Můžete ho integrovat s několika webovými aplikacemi, jako je Google Calendar, iCalendar, MS Outlook nebo Dropbox.
Jeho kouzlo spočívá v jednoduchosti a přehlednosti – ta však může být pro některé firmy naopak nevýhodou. V Raynetu totiž chybí funkce týkající se marketingu a řízení obchodu. Navíc ho není možné kustomizovat, a tak zklamané zůstanou i ty podniky, které by si přály CRM systém na míru. Zčásti to však vykompenzuje cena: Za používání Raynetu zaplatíte 500 Kč měsíčně za jednoho uživatele.
SugarCRM je českým CRM systémem, který využívají i velké firmy za hranicemi naší republiky. Od Raynetu se liší tím, že obsahuje pokročilejší funkce: optimalizaci marketingu, aktivní předvídání obchodu, segmentaci cílového publika a další. Stejně tak ho můžete integrovat s daleko širším spektrem aplikací: HappyFox (aplikace pro customer care), Olark (aplikace pro komunikaci se zákazníky), Hootsuite (platforma pro správu sociálních sítí) a mnoha dalšími.
SugarCRM je navržený tak, aby firma mohla všechny své procesy spravovat na jednom místě, místo aby byla nucená přepínat mezi více nástroji. Obrovskou výhodou je také to, že je SugarCRM open-source software. To znamená, že si ho můžete přizpůsobit na míru – jakkoli budete chtít. To se však odráží i na ceně, která je oproti Raynetu vyšší: 2 000 Kč měsíčně za jednoho uživatele.
Hlavní oblastí CRM systému Pipedrive je sales a konverze leadů. Umožňuje spravovat historii kontaktů a vytváří reporty o zisku (včetně jeho předvídání), obchodních příležitostech a aktivitách, jako je odesílání e-mailů. Soustředí se především na obchodní pipeline, a tu zvládá dokonale. Už ale neobsahuje další funkce, jako je například project management.
Na rozdíl od SugarCRM se vám nepřizpůsobí – používáte ho tak, jak je. Za základní verzi zaplatíte 250 Kč měsíčně za uživatele.
SalesForce je pravděpodobně nejznámějším CRM systémem. Dá se upravit na míru potřebám konkrétní firmy a obsahuje drtivou většinu potřebných funkcí. Proč tedy všichni nepoužívají právě jej?
SalesForce má několik nevýhod, které se z jeho webových stránek na první pohled nedozvíte. Jednou z nich je, že tomuto CRM systému chybí mobilní aplikace, což dělá potíže především obchodníkům zvyklým pracovat v terénu. Oproti Pipedrive a SugarCRM také nenabízí bezplatnou integraci s MS Outlook, Excel a Word. Cenově vyjde přibližně podobně jako SugarCRM, obsahuje ale o něco méně funkcí. Kvůli množství různých balíčků a variant je také pro mnoho byznysů nepřehledný, což ještě zhoršuje fakt, že si mnozí stěžují na špatnou zákaznickou podporu.
Cena se odvíjí od zvolených funkcionalit a může se pohybovat kdekoli mezi 550 a 6 500 Kč měsíčně za uživatele.
Odpověď Vás možná překvapí: Nejlepší CRM systém neexistuje. Záleží totiž jen na tom, jaké jsou Vaše potřeby.
Pokud ale chcete od CRM systému pokročilejší funkce a skutečné zefektivnění podniku, zvažte SugarCRM, Pipedrive nebo SalesForce.