CRM systémy jsou dnes nezbytnou součástí procesu řízení vztahu se zákazníky. Jaké jsou jejich hlavní funkce, které usnadňují komunikaci a pomáhají budovat dlouhodobé vztahy s klienty? Jaké nástroje by Vámi zvolený CRM systém měl obsahovat? Napovíme Vám v tomto článku.
Každé CRM by Vám mělo dát možnost vytvořit si databázi klientů, dodavatelů, obchodních partnerů nebo zaměstnanců. Díky tomu jsou veškeré informace o kontaktech uloženy přehledně na jednom místě. Nejedná se jen o ukládání základních údajů, jako jsou adresy a telefonní čísla, ale databáze může obsahovat například i data ze sociálních sítí.
Prostřednictvím nástroje správy kontaktů máte vždy aktuální a detailní přehled o svých klientech a obchodních partnerech.
V kalendáři si můžete zobrazit nadcházející schůzky a obchodní jednání. Vy i Váš tým budete mít přehled a snadno si zorganizujete čas.
Důležitá je i informovanost o proběhlých, uzavřených a plánovaných obchodech. Váš software měl být schopen poskytnout relevantní údaje o probíhajících obchodech a týmech či zaměstnancích, kteří mají danou záležitost na starost. Pomůže Vám také to, pokud Váš CRM systém rozčlení jednotlivé objednávky na dílčí kroky. Díky tomu získáte přesný přehled, v jaké fázi se objednávky nacházejí.
S výše uvedenými nástroji se pojí i další podstatná funkce, a sice zobrazení historie obchodních vztahů. Nejen, že byste měli mít uchovány kontaktní údaje o zákaznících a probíhajících objednávkách, ale Vaše CRM by mělo uchovávat i informace o proběhlých obchodech s jednotlivými zákazníky. Díky propojení těchto nástrojů se zjednoduší příprava na obchodní jednání i řešení potenciálních problémů. Budete mít totiž k dispozici detailní údaje o zákaznících a jejich minulých i současných objednávkách.
Pro organizaci práce v rámci společnosti se budou hodit i nástroje k vytváření projektů a zadávání úkolů. CRM by mělo umožnit definování osob, které budou úkol plnit nebo plnění kontrolovat. Práci Vám významně usnadní, když si budete moci zobrazit fáze plnění úkolu spolu s vytvářením a delegováním činností, jež je potřeba v rámci úkolu realizovat.
Díky dostupným nástrojům pro analýzu vyhodnotíte potřeby zákazníků a získáte přehled, která vaše marketingová řešení fungují a která je naopak potřeba změnit. Prostřednictvím analytických nástrojů Vám dobrý CRM systém také umožní členit zákazníky do různých skupin, což ulehčí marketingovou komunikaci.
Ať už se jedná o marketing, prodej, nebo zákaznickou podporu, CRM by Vám mělo poskytnout řadu nástrojů pro automatizaci činností v daných oblastech. Konkrétně se může jednat třeba o provázání smluv a faktur, které Vám umožní jednoduché vygenerování faktur a jejich následné poslání klientovi – vše prostřednictvím CRM. Ušetříte čas a nebudete se muset zdržovat rutinními činnostmi, které jsou pokaždé stejné.
Hledáte CRM systém, který ovládá všechny tyto funkce a který Vám maximálně usnadní procesy ve vašem podnikání? Vyzkoušejte SugarCMR, který je přímo navržený ke zvýšení efektivity obchodu a konverzí. Získejte zkušební verzi zdarma a poté se sami rozhodněte, zda chcete v jeho používání pokračovat. Stačí se nám jednoduše ozvat na jeden z uvedených kontaktů.