Říká se, že výsledky jakékoliv analýzy jsou tak přesné, jako jsou přesná data, z nichž analýza vychází. Jinak řečeno, pokud nemáte správné údaje, nemůžete dostat spolehlivý výstup.
V následujícím článku se dozvíte, co to CRM je, na co si dát pozor při vkládání dat a jaká data CRM obsahuje.
V dnešní době, kdy produkce dat připomíná sportovní klání na olympijských hrách, již není velké množství sebraných dat pouze přínosem. Firmy jsou každý den doslova zavalovány daty, ze kterých zhruba jen 30 % je strukturovaných. Není proto překvapením, že firmy tlačí na vývoj technologie, která by zvládla zpracovat stále rostoucí objem dat spolehlivě, a hlavně v reálném čase.
Jako jedno z možných řešení se ukazuje být použití CRM (Customer Relationship Management). To slouží firmám především ke sběru a zpracování dat o jejich klientech. Cílem je zlepšení vztahů mezi firmou a jejími zákazníky.
Skrze centralizaci a přehledné řazení dat je firma schopná předvídat nákupy svých klientů i lépe zacílit reklamu.
Přesto, že CRM je velmi užitečné a v dnešní době bez něj v podstatě nejde vést firmu, dochází občas k problémům. Hlavní příčinou jsou špatná data.
Pokud se chystáte vkládat data do CRM, buďte opatrní, špatná kvalita dat může snížit úspěšnost CRM projektu až o 60 %. Proto je dobré nachystat a zkontrolovat si data předem. Vymažte duplicity a chyby a ověřte nepřesná nebo neúplná data. Důkladnou přípravou, předejdete budoucím problémům.
Podoba vložených dat je důležitá a měla by být vždy stejná. Vložením dat stejným programem ve stejné podobě se vyhnete zdvojení a nepřesnostem.
Pokud najdete v datech nějakou chybu, ihned ji opravte. Jak je známo, problémy se na sebe nabalují a malá chyba na začátku může znamenat velký problém na konci.
To, že máte data v pořádku, stále neznamená, že máte ta správná data. Klíčem k úspěchu je vlastnit údaje, které potřebujete, a navíc v nich nacházet spojitosti prospěšné pro vaši firmu. Jaká data byste v CRM měli najít?
Osobním údajem se chápe každý údaj, který vede k identifikaci osoby. V případě CRM se jedná o jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, odkazy na účty na sociálních sítích, datum narození číslo účtu.
Jedná se o data, která detailněji popisují život vašeho zákazníka. Pro vaši představu jde o informace, které zahrnují úroveň dosaženého vzdělání, klientovu profesi, stav (zadaný/nezadaný), rodičovský stav a počet dětí, vlastnictví domu, auta atd.
Tím se myslí údaje týkající se počtu nákupů, míry komunikace s firmou, počtu návštěv vašich webových stránek, čas, který na nich stráví atd.
V CRM byste také měli najít kvalitativní údaje, tedy informace o spokojenosti vašich zákazníků s nákupem, jaký produkt a pro koho pořizovali, zkušenosti se zákaznickým servisem atd.
Škod, která způsobují špatná data je mnoho. Jednou z nich je, že vaše CRM nebude fungovat zdaleka tak efektivně, jak by mohlo. Pokud nebudou informace po nějakou dobu v pořádku, rychle k nim ztratíte důvěru. Proto je potřeba abyste vkládali data úplná a ověřená, nejlépe vždy ze stejného systému.
Pokud pomůžete CRM dělat správně jeho práci, pomůže odvádět dobrou práci on vám!