Skutečně úspěšné podniky při komunikaci se zákazníky personalizují a automatizují. Zní to jako protimluv? Opak je pravdou. Pokud k automatizaci přistoupíte správně, s komunikací šitou zákazníkům na míru vám hodně pomůže.
Protože funguje. Pokud se zaměříte na potřeby zákazníků a podaří se vám v nich vzbudit pocit výjimečnosti, získáte si jejich loajalitu a ta povede i ke zvýšení prodejů. Když budou zákazníci s vaším přístupem spokojení, je také pravděpodobné, že doporučí vaši firmu přátelům a dalším lidem ve svém okolí. Kromě správného obsahu komunikace je přitom důležité i vhodné načasování.
V první řadě si vyberte vhodný CRM software, který vám následující kroky výrazně usnadní.
Tip: Zajímá vás, jaké konkrétní marketingové funkce, vám může CRM nabídnout? Podívejte se, Jak a proč zapojit do marketingu svůj CRM systém.
Pokud chcete vést personalizovanou komunikaci se zákazníkem, nejprve o něm musíte nasbírat podrobná data. Jde o demografické informace (jméno, email, titul, věk apod.), behaviorální informace (chování na webových stránkách, prohlížené produkty), ale třeba i informace o interakcích s vaší společností (hovory do call centra). Díky posbíraným behaviorálním informacím se například můžete dozvědět, kdy je vhodné poslat zákazníkovi nabídku, protože třeba zjistíte, že daná osoba ve vašem obchodě zpravidla nakupuje v pátek.
Na základě segmentace zákazníků do skupin budete moci tvořit personalizované kampaně. Segmentovat můžete například podle věku, geografické lokace, zájmů, minulých nákupů apod. Důležitým kritériem je také preferovaný způsob komunikace zákazníka. Někteří preferují tradiční telefonickou komunikaci, jiní komunikaci e-mailem a část může reagovat nejlépe na interakci na sociálních sítích.
Po vyhodnocení zjištěných dat budete přesně vědět, jak svou komunikaci uzpůsobit.
Na základě informací o jednotlivých zákaznických segmentech můžete pro jednotlivé skupiny zákazníků připravit odpovídající obsah. Ať už se jedná o marketingové emailové kampaně, e-booky, nebo návody k produktům.
Automatizace šetří váš čas i peníze. Díky automatizaci vybraných, často opakujících se aktivit, které by bez použití CRM softwaru zabíraly spoustu času, se vaši obchodníci budou moct soustředit na vytváření obchodní strategie a další sofistikovanější úkoly.
CRM nabízí řadu nástrojů, které vám pomohou komunikaci se zákazníky automatizovat. K nim patří například správa leadů či dokumentů, e-mailové marketingové kampaně, ale i mnoho dalšího.
Díky CRM nebudete muset zadávat leady do systému manuálně a jednotlivě. Systém, integrovaný například se službou Leady.cz, už se sám postará o převedení všech potřebných informací do vaší databáze leadů. Dané informace následně můžete využít k personalizaci komunikace se zákazníky.
Díky CRM budete mít dokumenty, jako jsou například faktury, nabídky a smlouvy na jednom místě. Jistě oceníte rychlý přístup a snadné sdílení s dalšími členy týmu.
E-mailové marketingové kampaně jsou skvělým příkladem propojení automatizace a personalizace. Hromadné mailingové kampaně vám umožňují oslovit velký počet potenciálních zákazníků najednou. Na základě jejich segmentace navíc můžete vytvářet kampaně personalizované a své zákazníky zaujmout nejen použitím jejich jména, ale i obsahem cíleným na jejich zájmy a potřeby.
Tip: Kromě výše uvedených funkcí by každé CRM mělo obsahovat ještě další klíčové nástroje. Jakých 7 CRM nástrojů či skupin nástrojů je naprostým základem?
Pokud jste CRM systém do svého podnikání ještě nezapojili, je na čase si jeho výhody vyzkoušet. SugarCRM nabízí všechny výše popsané funkce, a ještě řadu dalších výhod, jako je bezplatná mobilní aplikace nebo možnost vlastní kustomizace CRM. Vyzkoušejte si demoverzi SugarCRM, a přesvědčte se, zda je pro vás tím pravým řešením. Pokud stále váháte, podívejte se na malé srovnání s naší konkurencí.