Jak efektivně řídit obchodní tým? Kdyby existovala jedna dokonalá příručka na toto téma, lidé by ušetřili mnoho peněz a času. Nic není ale tak jednoduché, proto také vytvořit něco hodnotného vyžaduje značné úsilí.
O to větší úsilí, když se jedná o něco tak komplexního, jako je řízení obchodního týmu. O vše řešící systém, který pomůže k efektivitě týmu, se snaží mnoho tvůrců CRM. Pojďme si ve zkratce říct, co můžete udělat pro lepší řízení obchodního týmu a jak přistupovat k tak často skloňovanému pojmu, jakým je CRM.
Viděli jste Vlka z Wall Street, film o skupině dravých obchodníků s neskutečnými výsledky? Sami nemusíte být ale žádný vlk, abyste věděli, co je pro úspěšný prodej nejlepší. Každý zkušený vedoucí obchodního týmu ví, že základním prvkem obchodu je motivace obchodníků. A to ta správná, vnitřní. Jeho hlavním cílem není tak sledování čísel a výsledků, ale efektivní nastavení myšlení svého týmu. Všichni jeho členové musí být hluboce motivováni. Co to v praxi znamená?
Systém řízení obchodních příležitostí je základní službou CRM. Potřebujete řídit obchodní tým a jejich obchodní příležitosti, časové rozložení obchodních příležitostí, výsledky a plnění KPI, vše správně evidovat a mít možnost řídit aktivity na podporu prodeje. A to jednoduše a efektivně.
Tím to ale nekončí. Vyspělost CRM se pozná i podle mnoha jiných funkcionalit systému:
Ani dokonalé CRM nebude příliš platné, pokud se podcení jeho zavedení. CRM systém může být značně složitý, a tak se může bez zaškolení uživatelů stát, že se v něm uživatelé ztratí. Správný přístup zahrnuje pravidelné vzdělávání zaměstnanců, aby se každý v CRM vyznal a měl přehled o jeho možnostech. Nesmíte opomenout ani možnosti propojení s jinými softwary, které zajistí plné fungování a rychlé sdílení informací napříč firmou. Velmi vhodné je propojit CRM s ERP systémem či Outlookem.
Všechny opakující se procesy je ideální co nejvíce automatizovat, ušetříte tím mnoho času a snížíte tím chybovost. Aby k ní nedocházelo, je potřeba zadávat do CRM správná data, jejich kontrola je tedy na místě. Zde CRM obchodníkům velmi ušetří práci tím, že mnohé informace CRM samo zkontroluje – např. správnou adresu u zadané firmy přímo z dostupných veřejných rejstříků. V neposlední řadě je nesmírně důležité a často podceňované téma zabezpečení dat. Bez správné ochrany CRM riskujete únik či ztrátu dat, která může být pro firmu zničující. K úplnému zabezpečení dat slouží například cloudové služby. Neponechávejte nic náhodě, nevyplácí se to.
Všechny zmíněné funkce CRM má naše řešení SugarCRM, právě proto ho využívají miliony lidí napříč businessovým světem. SugarCRM patří mezi to nejlepší, co se na trhu s obchodními systémy nabízí. Kontaktujte nás a přejděte na SugarCRM.