Jak loT transformuje CRM

Internet hraje v našich životech stále významnější roli. Využíváme chytrá zařízení, která nás propojí s celým světem během několika sekund. K internetu už se nepřipojují pouze lidé, ale i věci samotné, často zcela automaticky. Samy vyhledávají data a jiná data naopak sdílejí, samy se aktualizují a dokáží komunikovat i mezi sebou.  

Ve světě Internetu věcí mají stále zásadnější roli také CRM systémy, které technologii využívají pro zvýšení své efektivity. Dokáží zpracovávat obrovské množství tekoucích dat, která pak obchodní společnosti využívají k získávání detailnějších informací o zákaznících. Jaká jsou jejich přání a potřeby? Jakým způsobem nakupují na internetu? Díky těmto informacím mohou firmy navázat lepší vztah se zákazníky a odlišit se od konkurence. 

 

Co je Internet of Things neboli Internet věcí? 

Pod pojmem internet věcí si lze představit síť domácích spotřebičů a dalších zařízení, která jsou vybavena softwarem, elektronikou, čipy nebo senzory. Internet věcí funguje na stejné síti jako běžný internet, rozdíl spočívá jen v tom, že k síti nejsou připojeny počítače, ale předměty denní potřeby. Patří sem lednice, žárovky, klimatizace a vytápění, ale třeba i automobily, chytré domácnosti a celé domy.   

 

Propojte své CRM s IoT 

Očekává se, že do roku 2023 se k internetu připojí až 66% světové populace. Propojení CRM a IoT je tedy celkem logický krok, který v sobě skrývá obrovský potenciál. Díky propojení s IoT mohou CRM systémy nabízet firmám podrobnější a aktuálnější informace o zákaznících a pomáhat jim pochopit jejich potřeby a obchodní chování.    

Získané informace jsou natolik cenné, že je využijete napříč celou firmou. Těžit z nich bude nejen marketingové oddělení, ale také obchod a zákaznický servis. Jaké výhody pro váš podnik skýtá spojení CRM s IoT? 

 

TIP: S čím vám pomůže CRM? Přečtete si náš článek, díky kterému porozumíte potřebám klientů.

 

1. Aktivní zákaznický servis 

Nároky zákazníků se zvyšují úměrně k počtu možností volby. Čím větší je konkurence, tím větší roli hraje právě zákaznický servis a vaše schopnost zareagovat na požadavky, ať už se jedná o co nejrychlejší dodání služeb nebo vyřešení problému s konkrétním produktem. Chyby se neodpouštějí, a pokud nedokážete zákazníkům včas vyhovět, poohlédnou se jinde. 

Opravení chyb ještě dřív, než je zákazník stačí postřehnout? Nebo se chybám vyhnout úplně? Zní to možná jako utopie, ale jedná se o jednu z výhod, které nabízí spojení IoT s CRM. Pokud má CRM přístup k datům produktů, dokáže okamžitě detekovat propady ve výkonu a napravit chyby dřív, než zákazník zaznamená problém. Pokud už chyby nastanou, vyřešíte je rychle a precizně. Systém lokalizuje příčinu problému, automaticky se obrátí na podporu a proces běží dál, hladce a efektivně.  

 

2. Účinnější komunikace s klientem 

Data z CRM vám poskytují informace o chování vašich zákazníků. Prozradí vám, jaký produkt je zajímá, a odhaluje i jejich nákupní uvažování. Komunikaci se zákazníkem tak můžete upravit tak, aby byla maximálně zacílená a efektivní. Nemusíte ztrácet čas nabízením různých služeb nebo produktů, ale rovnou nabídnete ten, který nejlépe odpovídá zákazníkovým představám. 

 

TIP: CRM jsou nezbytnou součástí řízení vztahu se zákazníky. Přečtete si 7 nástrojů, bez kterých se žádné CRM neobejde. 

 

3. Optimální nastavení ceny 

Díky CRM získáte přehled o tom, za jaké služby jsou vaši zákazníci ochotni platit. Líbí se jim to, co nabízíte, ale konkurence produkt nabízí levněji? Zareagujte snížením ceny. Nebojte se naopak ceny zvýšit, pokud nabízíte zboží, u kterého poptávka výrazně převyšuje nabídku. 

 

4. Lépe cílený marketing 

IoT ve spolupráci s CRM nenabízí pouze informace o nákupní historii vašich spotřebitelů, ale sdílí s vámi i polohu zákazníka a jeho oblíbené činnosti. Díky získaným datům tak víte, jaké zboží zákazníkovi nabídnout, jakým způsobem, kdy a kde ho propagovat. Marketingová komunikace vám tak přinese instantně lepší výsledky.. 

Nakupují u vás mladší ročníky? Komunikujte převážně online a přes sociální sítě. Naopak starší ročníky ocení spíše off-line nástroje marketingu. Znát svou cílovou skupinu je nezbytné a i v tomto ohledu je CRM skvělým pomocníkem. Důvody, proč zapojit CRM do marketingu, jsme pro vás sepsali do 5 kroků. 

Spojení IOT a CRM firmám přináší nespočet výhod a možností a jeho širší využívání je jen otázkou času. Zefektivněte své podnikání a rozjeďte byznys naplno už teď. SugarCRM od Algotechu automatizuje vaše procesy a aktivně předvídá a řídí váš obchod. Kontaktujte nás a na bezplatné konzultaci společně probereme vaše požadavky. 

 

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Zjistěte jak pomůže SugarCRM vašemu podnikání
Partner pro Váš byznys
Světová špička mezi CRM
Možnost integrace
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Vaše zpráva
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Vaše data jsou chráněna