Jak finančním institucím a bankám pomůže CRM?

Finanční a bankovní služby musí více než jakékoliv jiné sektory podnikání plně uspokojovat náročná očekávání zákazníků. V tomto odvětví se musíte neustále překonávat a nabízet služby a výhody, které vás odliší od konkurence a vzbudí důvěru ve vaše produkty.

Pomocí řízení vztahů se zákazníky nakouknete do myslí vašich klientů a odhalíte jejich potřeby a přání. Pořiďte si CRM a staňte se institucí, kterou klienti milují!

Standardní marketingové postupy dnes už nestačí, zákazníci jsou stále více nároční a je těžké naplnit jejich očekávání. Proto se zaměřte na tzv. vztahový marketing s důrazem na oboustranně prospěšný vztah, pro vás i pro zákazníka. Velkou roli tady hraje především úroveň osobního kontaktu se zákazníky a obousměrná pravidelná komunikace. S budováním takového vztahu vám bude nejlepším partnerem právě CRM řešení.

 

Proč finanční a bankovní instituce potřebují CRM?

Pomocí CRM vytvoříte obchodní model založený na skutečných potřebách zákazníků. Díky němu můžete zákazníky segmentovat a komunikovat s nimi prostřednictvím kanálů, které preferují. Personalizujete tedy komunikaci a díky tomu vybudujete s klienty důvěrnější vztah. Budete také snáze a lépe předvídat potřeby zákazníků a nabízet jim ve správný čas ty správné služby.

Získáte 360° pohled na zákazníky, díky čemuž jim můžete proaktivně nabízet personalizované služby, a tím si je zcela získat. S CRM systémem totiž snadno vytvoříte reporty zobrazující aktuální trendy, podle kterých vaši zákazníci nakupují. Pokud na ně včas zareagujete, můžete zvýšit prodeje vytvořením cílených kampaní.

 

→ Tip: Přečtěte si, jak efektivně pracovat s daty v CRM.

 

Jak CRM zvýší produktivitu?

Díky takto rychle získanému a ucelenému pohledu na zákazníky, nemusí vaši zaměstnanci trávit čas shromažďováním potřebných zákaznických údajů. Databáze CRM už obsahuje všechny potřebné informace pro vaše bankéře a obchodníky, kteří se nemusí ničím zdržovat, ale rovnou se věnují budování vztahů se zákazníky. CRM také zabrání dublované komunikaci na jednoho klienta a minimalizuje čas, který je potřebný pro plněný administrativních úkolů.

V SugarCRM je možné ke každému zákazníkovi přiřadit veškeré potřebné osobní údaje, jeho smlouvy i historii komunikace. Pokud pak agendu klienta převezme jiný zaměstnanec, vidí okamžitě celou historii obchodního vztahu. (…) V oblasti marketingu pomůže i funkce, která umožňuje velmi pestrou filtraci klientů, a tím pádem i přesné cílení personalizovaného newsletteru pouze na ty klienty, pro něž je daná kampaň relevantní,“ výstižně shrnul funkce CRM Jiří Sommer, Sales Executive ze společnosti Algotech, pro CzechBanking.cz.

 

→ Tip: Podívejte se na 10 věcí, které musí umět váš CRM systém.

 

Analýza ztracených zákazníků

Ke kvalitní péči o zákazníky i ke zvyšování prodejů nepochybně patří analýza ztracených zákazníků. Jejím cílem je zjistit, proč daní zákazníci přestali využívat vaše služby, případně přešli ke konkurenci. Pokud odhalíte, co bylo důvodem jejich nespokojenosti, předejdete jejich další ztrátě. Pomocí CRM můžete přehledně sledovat prodejní pipeline a odhalit, kde se v obchodním procesu zastaví potenciální zákazníci. Pomocí cíleného dotazování, třeba i s pomocí automatických dotazníků, pak snadno určíte příčinu odchodu těch stávajících.

 

Implementace vhodného CRM

K dosažení správných výsledků, je důležitá volba vhodného CRM softwaru, který by měl být nastavený tak, aby přesně vyhovoval firemním potřebám. Nejflexibilnějším a zároveň komplexním řešením je SugarCRM.

Díky němu budou:

  • všechny informace o vašich klientech a produktech, které jste jim prodali nebo plánujete prodat, na jednom místě,
  • automatizované procesy – od schvalování nabídek až po reportování obchodních výsledků,
  • při odchodu obchodníka veškeré potřebné informace přesunuté k novému,
  • k dispozici komplexní náhledy do stavu plnění obchodního plánu v reálném čase.

CRM systém SugarCRM jsme úspěšně implementovali v řadě finančních institucí. Jednou z nich je i společnosti KAPITOL, a.s., která patří do rodiny finanční skupiny Vienna Insurance Group. Mimo jiné koordinuje stovky obchodníků, proto je pro ni kvalitní CRM systém velmi důležitým nástrojem. Vymysleli jsme pro ni tedy zcela individuální řešení založené právě na produktu SugarCRM.

Zavedením SugarCRM jsme společnosti KAPITOL:

  • ulehčili administrativu integrací CRM s DMS, která umožnila efektivní vyhledávání v dokumentech,
  • vylepšili výpočet marží obchodníků,
  • pomohli dosáhnout lepší péče o zákazníky,
  • umožnili růst cross-sellových a up-sellových příležitostí. 

 

→ Tip: Podívejte se, jak přesně naše spolupráce probíhala.

 

Zabezpečení CRM

Data získaná prostřednictvím CRM jsou pochopitelně velmi citlivá, protože obsahují osobní údaje vašich klientů a mnohdy i analýzu jejich nákupního chování. Proto věnujte bezpečnosti a zálohování dat zvýšenou pozornost. Při výběru CRM systému určitě zohledněte, zda obsahuje všechny funkce potřebné pro zabezpečení. Jaké to jsou, jsme podrobně shrnuli v článku o bezpečnosti CRM softwaru, který doporučujeme před výběrem CRM prostudovat.

Pokud vás řešení CRM oslovilo a zjistili jste, že by vám mohlo pomoci, kontaktujte nás a společně vymyslíme, jaké konkrétní řešení by pro vás bylo ideální. Úvodní konzultace je zdarma, proto nám neváhejte napsat a my vám nejpozději do 24 hodin odpovíme.

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Zjistěte jak pomůže SugarCRM vašemu podnikání
Partner pro Váš byznys
Světová špička mezi CRM
Možnost integrace
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Vaše zpráva
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Vaše data jsou chráněna