CRM pro SMB a rostoucí společnosti

Informační systém CRM (Customer Relationship Management) pro správu vztahů s klienty se stává běžným nástrojem větších společností. CRM pomáhá poznat, pochopit a předvídat potřeby zákazníků. Jak je to ale s CRM u drobných podnikatelů a menších firem (SMB)? Jsou pro SMB CRM systémy oním příslovečným „kanónem na vrabce“, nebo vám pomůže ušetřit čas a prostředky?

Proč měnit to, co (dobře) funguje? Pokud CRM nepoužíváte, a přitom dosáhnete na plánované příjmy, nejspíš dojdete k tomu, že CRM nepotřebujete. Firma funguje, obchody šlapou. A nový software by vás beztak vyšel na pěknou „raketu“. Ano i ne.

Efektivita práce

Víte, že obchodní zástupci průměrně tráví prodejem a přímo souvisejícími činnostmi pouze třetinu své pracovní doby? Zbylé dvě třetiny jim zabírají administrativní úkony:

  • vyřizování „papírových“ poznámek (diáře, samolepicí papírky apod.)
  • plánování schůzek a hovorů
  • komunikace telefonem, e-mailem, chatem a na sociálních sítích

CRM systém všechny výše uvedené administrativní a komunikační prostředky centralizuje. CRM řešení nabízí jednotné kontaktní místo. U každého zákazníka vidíte nejen veškeré kontaktní údaje, schůzky a poznámky, ale i přehled e-mailové, chatové a telefonické komunikace. Na jednom místě, bez nutnosti neustálého přepínání mezi různými aplikacemi a programy.

Opakující se úlohy jsou díky CRM automatizovány:

  • upomínky
  • faktury, dodejky a další dokumenty
  • automatické zaznamenávání hovorů
  • e-mailing zákazníkům
  • další administrativní úkoly

Tip: Přečtěte si o 5 krocích, jak na automatický e-mailing zákazníkům.

Centralizace a automatizace přináší dvě zásadní výhody: vám nebo vašim obchodním zástupcům ušetří čas a výrazně sníží chybovost.

Dostupnost CRM pro SMB

Výrazná úspora času a minimalizace chybovosti jsou pádnými argumenty pro implementaci CRM. Je jich samozřejmě mnohem více – od přehledů a analýz prodejů v reálném čase, až po segmentaci zákazníků a tvorbu cílených a personalizovaných reklam.

Argumentem proti CRM obvykle bývá cena systému a jeho implementace. Zde je několik tipů ohledně finanční náročnosti CRM systémů:

  • cena se obvykle odvíjí od počtu uživatelů – čím méně uživatelů bude CRM využívat, tím nižší budou vaše náklady
  • cena se obvykle odvíjí od úrovně a počtu funkcí – zvolte si takovou úroveň implementace CRM systému, které skutečně reálně využijete a přinesou vám rychlou návratnost investic.
  • volte roční předplatné – poplatky obvykle bývají nižší
  • pozor na CRM „zdarma“ – v řešeních, která jsou nabízena zdarma, bývá nějaký háček a obvykle vyjde najevo, že tak úplně zdarma reálně nejsou

Je CRM správnou investicí?

Stručně: ano, je – za předpokladu, že zvolíte ten správný systém. Správné CRM řešení vám poskytne výsledky, které převáží vaše náklady. Ty určíte tak, že zjistíte cenové rozpětí optimální úrovně poptávaného CRM systému a vynásobíte jej počtem potenciálních uživatelů. Poté zkuste odpovědět na tyto otázky:

  • Kolik hodin můžete ušetřit díky centralizaci a automatizaci CRM?
  • Jak můžete ušetřené hodiny efektivně vyplnit?
  • O kolik více by mohlo být uskutečněno obchodů?
  • Kolik obchodních příležitostí můžete získat?

Pokud si s odpověďmi na uvedené otázky lámete hlavu, ozvěte se nám. S výběrem a nastavením vhodného CRM pro malou firmu vám pomůžeme.

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Zjistěte jak pomůže SugarCRM vašemu podnikání
Partner pro Váš byznys
Světová špička mezi CRM
Možnost integrace
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Vaše zpráva
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Vaše data jsou chráněna