Informační systém CRM (Customer Relationship Management) pro správu vztahů s klienty se stává běžným nástrojem větších společností. CRM pomáhá poznat, pochopit a předvídat potřeby zákazníků. Jak je to ale s CRM u drobných podnikatelů a menších firem (SMB)? Jsou pro SMB CRM systémy oním příslovečným „kanónem na vrabce“, nebo vám pomůže ušetřit čas a prostředky?
Proč měnit to, co (dobře) funguje? Pokud CRM nepoužíváte, a přitom dosáhnete na plánované příjmy, nejspíš dojdete k tomu, že CRM nepotřebujete. Firma funguje, obchody šlapou. A nový software by vás beztak vyšel na pěknou „raketu“. Ano i ne.
Víte, že obchodní zástupci průměrně tráví prodejem a přímo souvisejícími činnostmi pouze třetinu své pracovní doby? Zbylé dvě třetiny jim zabírají administrativní úkony:
CRM systém všechny výše uvedené administrativní a komunikační prostředky centralizuje. CRM řešení nabízí jednotné kontaktní místo. U každého zákazníka vidíte nejen veškeré kontaktní údaje, schůzky a poznámky, ale i přehled e-mailové, chatové a telefonické komunikace. Na jednom místě, bez nutnosti neustálého přepínání mezi různými aplikacemi a programy.
Opakující se úlohy jsou díky CRM automatizovány:
Tip: Přečtěte si o 5 krocích, jak na automatický e-mailing zákazníkům.
Centralizace a automatizace přináší dvě zásadní výhody: vám nebo vašim obchodním zástupcům ušetří čas a výrazně sníží chybovost.
Výrazná úspora času a minimalizace chybovosti jsou pádnými argumenty pro implementaci CRM. Je jich samozřejmě mnohem více – od přehledů a analýz prodejů v reálném čase, až po segmentaci zákazníků a tvorbu cílených a personalizovaných reklam.
Argumentem proti CRM obvykle bývá cena systému a jeho implementace. Zde je několik tipů ohledně finanční náročnosti CRM systémů:
Stručně: ano, je – za předpokladu, že zvolíte ten správný systém. Správné CRM řešení vám poskytne výsledky, které převáží vaše náklady. Ty určíte tak, že zjistíte cenové rozpětí optimální úrovně poptávaného CRM systému a vynásobíte jej počtem potenciálních uživatelů. Poté zkuste odpovědět na tyto otázky:
Pokud si s odpověďmi na uvedené otázky lámete hlavu, ozvěte se nám. S výběrem a nastavením vhodného CRM pro malou firmu vám pomůžeme.