5 tipů pro automatický e-mailing zákazníkům

Chcete efektivněji komunikovat se svými zákazníky, budovat důvěryhodnost své značky a zvýšit prodej? Zlepšete svůj automatický e-mailing. Začněte tím, že se podíváte na 5 tipů, které vám s vytvářením e-mailů pomohou. Pak už stačí jen začít sklízet úspěchy e-mailového marketingu.

 

1) Mějte přehled o tom, jaké druhy e-mailů se posílají

Aby byl váš mailing úspěšný, musíte vědět, jaké e-maily vůbec zákazníkům posílat. Standardně se posílají:

  • transakční e-maily
  • newslettery
  • promo-emaily
  • speciální e-maily 

Transakční e-maily se posílají poté, co zákazník vykonal nějakou akci: objednal si službu, reklamoval produkt, registroval se na vašich webových stránkách a podobně. Příkladem takového e-mailu může být poděkování za nákup, potvrzení objednávky nebo třeba sdělení o vyřizování reklamace. Zákazník transakční e-maily často očekává, takže byste na ně v rámci e-mailingu určitě neměli zapomenout. Naštěstí jde jednoduše nastavit, aby se posílaly automaticky.

Newslettery mají za úkol představovat novinky a zajímavosti a typicky se v nich objevuje call to action prvek, který vyzývá zákazníky k nějaké akci, například k využití slevy na produkty, přečtení si článku nebo přihlášení se na událost.

Promo-emaily posíláte, pokud se chystáte zákazníky informovat o aktuálních nabídkách. A nakonec, speciální e-maily vytváříte při speciálních příležitostech, což jsou například narozeniny zákazníka.

 

2) Segmentujte kontakty

E-mail marketing můžete zefektivnit tím, že kontakty segmentujete. Rozdělíte je podle určitých parametrů, jako je třeba pracovní pozice nebo zájem o konkrétní produkty, a pak každému segmentu pošlete trochu jiný e-mail. Pokud nevíte, jak na to, nezoufejte: se segmentováním vám pomůže CRM.

 

A proč to vůbec dělat? Díky segmentaci kontaktů budete posílat emaily, které jsou pro vaše zákazníky relevantní. Je pak pravděpodobnější, že se vaši zákazníci o e-maily budou skutečně zajímat a že vaše snaha neskončí ve spamovém koši. 

Tip: CRM systém vám pomůže nejen se segmentací kontaktů pro e-mailing, ale má široké uplatnění i v jiných oblastech marketingu. Zjistěte, jak a proč do marketingu zapojit svůj CRM systém.

 

3) Personalizujte

Nebojte se využít informace získané o svých zákaznících na maximum. E-mail personalizujte, oslovte zákazníka jménem a ukažte mu přesně ty produkty, o které projevil zájem nebo které už v minulosti nakoupil. Kde takové informace vezmete? Pokud používáte chytrý CRM systém, máte vystaráno. CRM vám informace o zákaznících v přehledné formě uloží a organizuje. 

 

4) Vychytejte čas odesílání e-mailů

Důležité je i načasování e-mailů, na ten správný čas musíte přijít ovšem sami. Pokud e-maily posíláte svým zákazníkům v nevhodnou dobu, je možné, že si e-mail vůbec neotevřou. Sledujte tudíž míru otevření e-mailů a uzpůsobte čas. Řiďte se také povahou zprávy – pokud informujete o pravidelné slevové akci, která se koná v pátek, informovat v pátek ráno už může být pozdě.

V potaz ovšem musíte brát i čas, ve který e-maily obvykle čtou zákazníci. Zákaznické preference se pochopitelně mohou lišit, proto je možné, že své zákazníky budete muset rozdělit do segmentů i na základě tohoto kritéria. Opět vám s tím pomůže CRM.

 

5) Dbejte na formu

Když už se vám podaří docílit toho, aby zákazníci e-mail otevřeli, určitě nebudete chtít, aby je odradil příliš dlouhý nepřehledný text.

Sdělujte opravdu jen to, co je podstatné, a čleňte text na kratší odstavce. Pokud je to v daném případě relevantní, přidejte i vizuální složku, jako jsou obrázky. Pamatujte na to, že obrázky by neměly nahradit obsah, že fungují pouze jako ilustrace.

Pokud chcete určité téma zákazníkům přiblížit důkladněji, nevypisujte vše do mailu, ale přiložte odkaz na další informace. Ty si pak zákazníci mohou přečíst například na vašich firemních stránkách nebo blogu.

 

Automatizujte e-mail marketing se systémem SugarCRM

CRM vám e-mail marketing neskutečně usnadní. Sesbírá pro vás informace o zákaznících a přehledně je uspořádá, pomůže se segmentací a mnoho dalšího. Využijte SugarCRM, vytvořte v něm chytrou mailingovou kampaň a sledujte její úspěšnost. Nebo Sugar integrujte s jiným marketingovým nástrojem, který už používáte. Stačí nás kontaktovat a domluvit si konzultaci zdarma.

 

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Zjistěte jak pomůže SugarCRM vašemu podnikání
Partner pro Váš byznys
Světová špička mezi CRM
Možnost integrace
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Vaše zpráva
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Vaše data jsou chráněna