5 tipů, jak využívat CRM v marketingu

Bitevním polem marketingové války o zákazníky se stává čím dál více online svět. Jak to tak bývá, čím větší tento boj je a čím větší je konkurence, tím více se musí dbát na kvalitu a rozmanitost. Jak v marketingu pronikáme víc do hloubky, musíme dávat také větší důraz na analýzu dat, abychom je mohli využít ve svůj prospěch.

Dokonalá znalost zákazníka a jeho potřeb je marketingovým trendem poslední doby, customer service pak může v konečné míře rozhodnout o tom, kdo ovládne trh. K správě zákazníků a analýze jejich chování využíváme řadu nástrojů. Jedním z těch efektivních, stále ale nedostatečně využívaný, je systém CRM. I díky CRM se mohou informace o zákaznickém chování stát zbraní, která rozhodne. V čem všem nám tedy CRM pomůže? Pojďme se podívat na 5 způsobů, jak využít CRM ke zlepšení našich marketingových výsledků.

 

Vytvářejte kampaně

Moderní CRM systémy jsou vyzbrojeny masivní mírou dat a schopností kvalitní umělé inteligence (AI), to společně s integrovaným systémem na správu kampaní dělá ze CRM marketingovou zbraň hromadného ničení. Díky marketingovému managementu můžete v jednom systému nastavovat kampaně napříč sociálními sítěmi, odesílat newslettery nebo třeba řídit publikaci blogů a PR článků. Díky možné automatizaci si můžete výrazně usnadnit práci a předejít nevyhnutelné chybovosti. Schopnost využívat mohutné databáze a historii chování zákazníků pak slouží k přesnému zacílení na správné uživatele, což je pro marketing klíčový faktor.

 

Získávejte a vyhodnocujte leady

Lead se dá obecně popsat jako jakákoliv interakce potenciálního zákazníka, která vede k zájmu o vaši službu či produkt, při které zanechá dotyčný kontakt. Jde tedy například o vyplněné formuláře, stažení e-booků, odebírání newsletterů, uživatelovu registraci. Díky těmto údajům můžete o dotyčném, který jakýmkoliv způsobem projevil zájem o vaši firmu, začít sbírat užitečné informace k tomu, aby se později stal skutečně vašim zákazníkem. CRM systém dokáže leady třídit podle veškerých dat, které jste získali, například tedy podle druhu interakcí, demografických údajů či nákupu určitých produktů. Díky tomu může zlepšit vaše zacílení, určit vhodnou dobu oslovení potenciálního zákazníka nebo vám pomoci s cross-sellingem a up-sellingem.

V rámci CRM leadů existují dva druhy. Leady marketingové kvalifikace (MQL) a leady prodejní kvalifikace (SQL). Mezi MQL leady patří ti uživatelé, kteří oproti jiným leadům mají potenciál nakoupit, SQL jsou už pak ti, kteří jsou již připraveni nakoupit, jde tedy o vyšší vývojový stupeň leadu končící nákupem (SQL řeší již obchodní tým). Do jaké skupiny leady patří určuje tzv. lead scoring, který si nastavujete sami. Jde o hodnotu potenciálního zákazníka podle toho, jak s vámi interagoval. CRM vám tak velmi přesně dokáže vyselektovat, koho oslovovat jakým způsobem a jak se ke konkrétním potenciálním zákazníkům chovat, aby se z nich stali skuteční zákazníci.

 

Zaznamenávejte kontakty do databází podrobněji

Jak už bylo řečeno, síla CRM je v mohutnosti dat. Jednou z výhod, kterou tím získáváte, je podrobná databáze kontaktů. V ní se automaticky třídí veškeré informace o zákaznících a leadech, které jdou navíc podrobně segmentovat, můžete si tak vyspecifikovat přesně ty uživatele, které potřebujete.  Pokud víte, co a kdy si daný zákazník nakoupil, a pokud vám podal správné informace o demografických údajích, můžete přesně vyselektovat trend, podle kterého získáte užitečné závěry o možnosti dalšího prodeje.

 

Analyzujte data k zefektivnění kampaní

Dobré CRM je schopné na základě dat vytvářet podrobné analýzy a vyhodnocovat výsledky a efektivitu vašich kampaní. Díky nim jste schopni kampaně upravovat tak, abyste ušetřili a dosáhli ještě lepších výsledků. Oproti analytickým nástrojům jako Google Analytics (GA) má výhodu ve větším množství dat, které GA nemohou nebo jen těžce mohou sbírat (zákazníci mimo GA měření – telefoničtí zákazníci, kamenné prodejny atd.), máte také více relevantní data o lidech, kteří interagovali konkrétně s vašim podnikem. Data jsou navíc napojena na další systémy, ať jde o databáze kontaktů, leady či aplikace třetích stran.

 

Integrujte data aplikací třetích stran k jednotné správě

Schopnost integrace aplikací v jeden systém je další mocnou zbraní. Díky integraci budete mít na jednom místě ještě větší objem dat k lepšímu vyhodnocování. Integrací také získáte možnost vše spravovat z jednoho místa, tím ušetříte hodně času a vaše práce se tak stane výrazně efektivnější.

 

V našem CRM najdete všechny možnosti pro efektivní marketing. Jde o komplexní CRM v češtině, které připravíme na míru vašim potřebám.

 

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Zjistěte jak pomůže SugarCRM vašemu podnikání
Partner pro Váš byznys
Světová špička mezi CRM
Možnost integrace
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.
Vaše zpráva
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Vaše data jsou chráněna