Držíte krok s dobou i konkurencí a používáte CRM? Informační systémy CRM (Customer Relationship Management) pomáhají poznat, pochopit a předvídat potřeby zákazníků. Podporují a vylepšují oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky. Jedná se o mocné databázové nástroje s řadou funkcí. Které jsou však ty nejpodstatnější?
Kvalitní CRM systém vám nejen usnadní komunikaci, ale pomůže i získat kontrolu nad vašimi obchodními procesy. Otázkou však zůstává, které věci a kvality jsou pro dobrý systém naprosto nezbytné. Vybrali jsme pro vás proto 10 nejzásadnějších funkcionalit a vlastností, bez kterých se skutečně kvalitní a všestranný CRM systém neobejde.
Kvalitní management kontaktů by měl být základním stavebním kamenem každého CRM. Získáte tím všechny informace o svých kontaktech na jednom místě, od osobních údajů až po data ze sociálních sítí. Monitoring kontaktů je klíčový pro lepší řízení vztahů se zákazníky. Při hledání toho nejlepšího CRM řešení byste však měli věnovat pozornost i uživatelskému rozhraní. V případě správy kontaktů si tedy všímejte toho, jestli jsou všechna pole optimálně rozložená a jestli je práce s kontakty intuitivní a jednoduchá.
Klíčem k úspěchu je zvládnutý time management, tedy efektivní využívání času. K tomu vám pomůže kvalitní kalendář, který by měl přehledně zobrazovat všechny naplánované události jako jsou schůzky a obchodní jednání. Samozřejmostí by mělo být sdílení událostí s vašimi kolegy i zákazníky. I zde platí, že uživatelské rozhraní má být přehledné a se spoustou možností uživatelských přizpůsobení jako je barevné zvýrazňování a různé možnosti připomínek a notifikací.
Dobrý CRM systém vám musí poskytnout pokročilé možnosti práce s dokumenty. To zahrnuje sběr, nahrávání a sdílení dokumentů uložených na jednom místě. Získáte tak dokonalý přehled o veškerých objednávkách a dalších dokumentech. Sledujete stav všech objednávek na jednom místě a můžete ze stejného prostředí rovnou fakturovat. Management a centrální správa dokumentů přinese výhodu zvláště početným sales a marketingovým týmům. Zaručí totiž, že všichni pracují s aktuálními informacemi a jsou v komunikaci s klienty konzistentní.
Primární funkcí CRM je optimalizace a zjednodušení obchodních procesů. Dobrý systém každý lead zachytí, nasměruje správnému týmu a soustavně monitoruje. Obchodníci se tak mohou efektivně věnovat řízení prodejních aktivit. Tzn. mohou se připravit na budoucí hovor se zákazníkem pomocí integrované nápovědy. Snadno si tak zobrazí všechny informace o zákazníkovi na jednom místě. Dobrý CRM systém vám přinese vyšší míru konverzí při každé interakci. Nezapomeňte ale, že nástroj směrování leadů musí vyhovovat především vašemu stylu podnikání a sales zaměstnancům.
S managementem obchodů se úzce pojí zobrazení historie obchodních vztahů. Díky její implementaci se připravíte na obchodní setkání a připomenete si celou historii vztahů s klientem jediným kliknutím. Získáte přehled o tom, co zákazník v minulosti kupoval nebo poptával a najdete ty správné argumenty pro vyjednávání. Nejen, že se vám zjednoduší příprava na obchodní jednání, ale i řešení potenciálních problémů.
Sada analytických nástrojů je neocenitelným pomocníkem při hledání a segmentaci cílových skupin vašich zákazníků. Cílové skupiny můžete díky analytickým nástrojům snadno segmentovat pomocí inteligentních vyhledávačů a využít klíčové informace z vícero kanálů. Ušetříte tím čas i náklady a zaměříte se tak na skutečně relevantní zákazníky. Dalším přínosem segmentace je efektivnější a cílená marketingová komunikace.
Ruku v ruce s analytikou jde kvalitní a přehledné reportování. Kvalitní CRM musí umět vytvářet přehledné reporty pro analýzu prodeje v reálném čase. Získáte tak komplexní přehled o účtech, leadech, marketingových kampaních, nákladech a všem dalším, co potřebujete pro úspěšné podnikání. Kvalitní reportování můžete přizpůsobit podle klíčových faktorů jako jsou geografická data, stav akvizičního funnelu nebo i konkrétní členové vašeho sales týmu.
Pomocí sady plánovacích nástrojů vytváříte cílené a personalizované reklamy i vícekanálové marketingové kampaně. Zefektivňujete, optimalizujete a sledujete všechny akce a konverze v reálném čase. Pro plnou funkci plánovacích nástrojů je klíčové propojení a integrace CRM se sales a marketingovou platformou a nástroji.
Nástroje pro automatizaci procesů představují zlatý hřeb optimalizace. Ušetří vám čas a zbaví vás chybování v rutinních činnostech, které se opakují na základě stejných příčin. Příkladem může být automatické generování dokumentů (faktury, dodejky, inventární listy), zpráva konkrétnímu členovi sales týmu o vyplnění webového formuláře zákazníkem nebo automatické zaznamenávání hovorů a zpráv mezi sales týmem a zákazníky.
Smartphone už zcela neodmyslitelně patří k našim soukromým i pracovním životům. Dobrý CRM systém funguje i na mobilních zařízeních. Získáte stálý přehled o aktuálních datech a neunikne vám žádné důležité systémové upozornění (změna stavu objednávky, zpráva od klienta) – nejen v kanceláři, ale všude tam, kde se pohybujete. Ověřte si, zda váš CRM disponuje mobilní aplikací a zda je kompatibilní s vaším mobilním telefonem.
Právě jste zjistili, že váš CRM systém výše uvedené funkcionality nemá? Nebo vám jejich implementace nevyhovuje či nenabízí dostatečné možnosti přizpůsobení a personalizace? Vyzkoušejte SugarCRM, který nabízí všech deset vyjmenovaných funkcí a k tomu přes 200 dalších! Ozvěte se nám, pomůžeme vám s implementací CRM systému.